به نظر میرسد این روند رو به رشدی است: صاحبان مشاغل کوچک با ایدههای بیش از حد یا جدیدترین مدها حواسشان پرت میشود، به میلیونها جهت میروند و هرگز کاری انجام نمیدهند.
این از دست دادن تمرکز برای شما صدها ساعت در سال به از دست دادن بهره وری، ساعت های از دست رفته و دلارهای از دست رفته هزینه دارد.
حتی یک نام دارد: SOS – سندرم شی براق. یک ایده جدید تخیل و توجه شما را جلب می کند و شما را از تصویر بزرگتر منحرف می کند. به جای تمرکز بر مهمترین اهداف و پروژه های خود، روی مماس ها می روید و زمان را تلف می کنید.
ما به یک ایده جدید فکر می کنیم، در مورد یک ابزار جدید جالب یا تکنیک بازاریابی می شنویم و ZOOM، ما خاموش هستیم! انرژی و هیجان زیادی در شروع کاری جدید وجود دارد. کشف ایده های جدید سرگرم کننده است. همچنین زمانی که از کار بر روی یک پروژه مهم اجتناب می کنید یا تصمیم مهمی می گیرید، این یک راه عالی برای به تعویق انداختن کار است.
البته اتفاقی که می افتد این است همه چیز همیشه شروع می شود، اما هیچ چیز تمام نشده است.
علاوه بر این، ساعتها و دلارهای بیشماری برای تعقیب شی جدید و براق هدر میرود، بدون اینکه در نظر بگیرید که آیا آن کالا، تکنیک، خدمات یا محصول جدید برای تجارت شما مناسب است یا خیر. افراد بیشماری وبلاگها را راهاندازی کردهاند و آنها را در عرض یک سال (یا کمتر!) رها کردهاند، زیرا از نوشتن پستها خسته شدهاند – یا بدتر از آن، هیچکس پستها را نخواند. صاحبان کسبوکار پادکستها، کانالهای ویدیویی و تکنیکهای بازاریابی جدید را راهاندازی میکنند، سپس زمانی که متوجه میشوند زمان و منابع را از مهمترین چیزها میگیرند، آنها را رها میکنند.
نکاتی برای انتخاب فوکوس
می دانم سخت است که در مورد هر ایده جدیدی که سر راهتان قرار می گیرد هیجان زده نشوید. برخی از آنها بسیار بسیار وسوسه انگیز و باحال هستند. اما شما در حال اداره یک کسب و کار هستید و باید متوقف شوید و از خود بپرسید:
- آیا این برای کسب و کار من مناسب است؟
- آیا نتایج مورد نظر من را ارائه خواهد کرد؟
- چگونه با تصویر بزرگ چیزی که من سعی در ایجاد آن را دارم، جا میگیرد؟
- آیا من از این به عنوان راهی برای به تعویق انداختن یا اجتناب از چیز دیگری استفاده می کنم؟
- اگر این یک تکنیک بازاریابی جدید است، آیا مخاطبان من با آن درگیر خواهند شد؟
- اگر ایده ای برای یک محصول یا خدمات جدید است، آیا مشتریان من آن را می خواهند و آیا حاضرند برای آن هزینه بپردازند؟
- آیا زمان، منابع، انرژی و پول برای شروع این کار و موفقیت آن را دارم؟
- آیا توانایی نگهداری آن را در آینده دارم؟
- آیا من پروژه های باز زیادی روی میز خود دارم که باید تکمیل شوند؟ قبل از چیزی جدید شروع کنم؟
- قبل از شروع کار جدید چه چیزی باید از رادار من بیفتد؟
عشق به نوآوری و اختراع مجدد هیچ اشکالی ندارد. فقط مطمئن شوید که تمرکز خود را بر آنچه برای شما، کسب و کار و مشتریانتان مهم است، از دست ندهید.