یک استراتژی محتوای خوب می تواند پایه ای محکم برای بسیاری از زمینه های موفقیت به شما بدهد. هنگامی که به درستی اجرا شود، می تواند شما را به سمت مخاطبان مناسب هدایت کند، آگاهی و دسترسی به برند شما را بهبود بخشد، و در درازمدت – بسته به ماهیت کسب و کار شما – منجر به جذب مشتریان با کیفیت بالا شود. هدف این وبلاگ ارائه راهنمایی با ایده هایی است که سعی می کند به شما کمک کند تا در مسیر یک برنامه بازاریابی محتوا قانع کننده بمانید، در حالی که از داده ها برای تکرار و بهبود بیشتر استفاده می کنید.
تحقیقات اولیه – از داده های خود استفاده کنید
اول از همه، مخاطب شما دوست دارد چه چیزی بخواند؟ شما می دانید که بازار شما برای محصول یا خدمات شما چه کسی است، و شما یا شرکت به طور کلی می دانید که آن مشتریان بالقوه و مشتریان علاقه مند به مصرف چه نوع محتوایی هستند. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ از همکاران «خط مقدم» خود، مانند تیم BDR، عملکرد موفقیت مشتری، یا گروه فروش بپرسید. اینها اغلب کسانی هستند که بازخورد مستقیم از خریداران یا خریداران بالقوه می شنوند و می توانند به ارائه برخی از زمینه ها برای بررسی کمک کنند. به همین ترتیب، دیدن آنچه که رقبای شما با آن جذب می شوند می تواند برای گرفتن نبض مفید باشد – اما البته هیچ استراتژی محتوایی نباید کاملاً بر اساس فعالیت رقبا باشد – بلکه ترکیبی از بینش و ارتباط بازخوردی است.
مکان دیگری برای منبع داده، Google Analytics 4 (GA4) است. حتی اگر مستقیماً از آن استفاده نمیکنید، میتوانید از همکاران بازاریابی دیجیتال خود بخواهید گزارشی را برای شما اجرا کنند که بیشترین بازدید را در 12 ماه گذشته یا شاید وبلاگهای پربازدید را در آن زمان نشان دهد. آیا کانال یوتیوب یا سایر رسانه های اجتماعی مانند TikTok یا LinkedIn دارید؟ همه این کانال ها مملو از داده هایی هستند که می توانید از آنها پیمایش کنید.
ساختن یک بنیاد – فهرستی از موضوعات ایجاد کنید
پس از اینکه مدت زمان زیادی را صرف بررسی داده های خود کردید، با برخی از مشتریان یا همکارانی که مشتریان بالقوه را هدف قرار می دهند صحبت کردید، اکنون باید ایده خوبی از آنچه در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود داشته باشید. با ایجاد فهرستی از این موضوعات، آن را معنادار کنید و اگر می توانید، بر اساس احتمال موفقیت بیشتر، به آنها یک سطح اولویت بدهید. آیا یکی از این موضوعات وجود دارد که بتوانید خودتان بنویسید؟ اگر نه، چه کسی در سازمان شما می تواند به شما در نوشتن آنها کمک کند؟ ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با مدیران بخش در مورد شروع یک ابتکار محتوای داخلی صحبت کنید تا افرادی را در تیم خود پیدا کنید که به دنبال چیز متفاوتی برای درگیر شدن هستند.
ابتکارات محتوای داخلی برای مشارکت ذینفعان
مشارکت ذینفعان داخلی می تواند تفاوت بزرگی در هنگام ایجاد یک برنامه محتوا ایجاد کند و می تواند راهی برای شرکا برای کار روی اهداف و توسعه خود باشد.
چند نکته، اگر تصمیم دارید ابتکار عمل را رسمی تر کنید، ببینید آیا می توانید از مقدار کمی از بودجه بازاریابی به عنوان انگیزه استفاده کنید یا خیر. همه همکارانی که محتوا ارائه می کنند، خواه وبلاگ، نظر، پادکست یا چیز دیگری باشد، می توانند به طور تصادفی برای یک کارت هدیه آنلاین انتخاب شوند. با برگزاری یک جلسه حذف محتوا به صورت ماهانه به حرکت خود ادامه دهید. در این مکالمه – برای حفظ توجه و افزایش احتمال حضور زنده، آن را کوتاه نگه دارید. میتوانید محتوای پربازدید، آیتمهای جدیدی که وارد شدهاند و هر نقطه داده جالب دیگری را پوشش دهید. حتما از کسانی که در تماس هستند تشکر کنید اگر به هر نحوی کمک کردند، خواه ایده باشد یا یک قطعه ملموس.
محتوای طولانیتر را مرور کنید تا هوشمندانه کار کنید
بدون شک شما آیتم های قدیمی مانند کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید، ضبط وبینارهای قبلی و غیره خواهید داشت. دوباره آنها را مرور کنید و ببینید چگونه می توان این محتوا را تغییر کاربری داد. در اینجا ایدههایی وجود دارد که چگونه میتوانید با استفاده از آنچه از قبل در زرادخانه خود دارید، به برنامه محتوای فعلی خود اضافه کنید:
کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید
به دنبال بخشها یا نقلقولهای ویژهای باشید که میتوانید آنها را بیرون بیاورید، به آثار هنری اضافه کنید و به عنوان محتوای اجتماعی دوباره استفاده کنید. آنها می توانند برای محتوای همیشه سبز و نرم تر که برای CTA یا پیام فروش نیستند، بلکه صرفاً برای برجسته کردن اطلاعات یا محتوای تفکر برانگیز هستند عالی باشند.
مطالعات موردی
امیدواریم تعدادی از اینها را داشته باشید، حتی اگر تاریخشان باشد. مشابه ایده کاغذ سفید، دانلود هر گواهینامه می تواند راهی سریع برای دریافت محتوای بیشتر باشد، به خصوص اگر آن را در اختیار طراح گرافیک خود قرار دهید تا به عنوان یک سری پست مرتبط در رسانه های اجتماعی منتشر شود.
ضبط های قبلی وبینار
«قطعههایی» از وبینار کامل ایجاد کنید، شاید یک بحث ۲ دقیقهای در وسط داشته باشید که موضوعی هیجانانگیز یا جذاب را پوشش دهد. حتی بهتر است اگر چندین مورد از آنها وجود داشته باشد که بتوان آنها را ایجاد کرد. اگرچه ممکن است به عنوان یک سری TikTok به خوبی کار کنند، فکر خود را فقط به کانال های بازاریابی محدود نکنید. راه های دیگری مانند استفاده از این ویدیوهای کوتاه در توزیع BDR را در نظر بگیرید. این می تواند راهی عالی برای آنها برای نشان دادن درک چالش های مخاطب هدف شما باشد و متغیر خوبی برای محتوای جدید نوشته شده است.
وبلاگ های قدیمی تر
ارزش بررسی وبلاگهای قدیمیتر را دارد تا ببینید آیا میتوان بهروزرسانیها و بهبودها را اینجا و آنجا انجام داد. به خصوص اگر موضوعاتی را پوشش دهند که برای مخاطب هدف شما مهم است. گنجاندن کلمات کلیدی جستجو نیز به عملکرد سئو شما کمک می کند. اگر وبلاگهایی دارید که بهخصوص طولانی هستند، در نظر بگیرید که آیا امکان بازآفرینی ۲ تا ۳ نسخه کوتاهتر یا ایجاد وبلاگهای جدیدی وجود دارد که جزئیات بیشتری را در یک زمینه خاص برای آن دسته از خوانندگانی که جزئیات فنی یا ایدههای ملموس بیشتری میخواهند ایجاد کنید.
یادداشت ها یا ضبط جلسات
شاید یک لانگ شات باشد. اما آیا در گفتگوهای اخیر با تیم رهبری شرکت کرده اید که در آن بحث های روشنگری صورت گرفته است که می تواند به محتوای خوب تبدیل شود؟ آیا یادداشت های شما می توانند نقطه شروع کافی برای ایجاد ایده برای یک طرح باشند؟ با تیم تحریریه خود تماس بگیرید تا یک نقل قول یا فکری برای افزودن شخصیت بیشتر به قطعه اضافه کنید.
سئو را فراموش نکنید
حتی اگر متخصص سئو نیستید، ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری وجود دارند که امروزه می توانند کمک کنند یا اگر بازاریابی دیجیتال در تیم خود دارید، حتی بهتر است. از آنها در مورد بهترین شیوه ها و اینکه آیا عبارات خاصی وجود دارد که به خوبی کار می کنند سؤال کنید که باید در محتوای خود بگنجانید.
مطمئن شوید که از سرفصل های H2 برای شکستن وبلاگ استفاده می کنید و اسکن آن را برای خواننده آسان تر می کنید. همچنین، اگر از تصاویر استفاده میکنید، با دادن تگهای Alt به آنها، موتورهای جستجو میتوانند راحتتر بخزند و صفحه شما را رتبهبندی کنند – و اگر درست انجام شود – به نحو مطلوبتری، به شرطی که تگهای alt شما نیز به محتوای وبلاگ پیوند داشته باشند، البته، و تصادفی نیستند. تحت عنوان. سئو را در هر قسمت از محتوا در نظر بگیرید.
با یک برنامه محتوایی پیگیری کنید
در نهایت، بسته به نقش بازاریابی خود، ممکن است به بسیاری از زمینه های دیگر خارج از محتوای شرکت رسیدگی کنید. اینکه آیا ردیابی فعالیتها را انتخاب میکنید به شما بستگی دارد. شاید از نرم افزارهای تیمی مانند آسانا یا دوشنبه استفاده کنید که به شما امکان می دهد فعالیت ها، تاریخ سررسید آنها و غیره را اضافه کنید. اما اگر نه، حتی یک برگه اکسل یا گوگل که بر اساس ماه یا هفته هماهنگ شده است، بسته به فراوانی محتوای شما، هنوز مکان خوبی برای شروع است. این به شما امکان میدهد ماههایی را ببینید که ممکن است محتوای کمی داشته باشید یا اصلاً برنامهریزی نکرده باشید، شکافهای موضوعی و موارد دیگر. همه آنها اقدامات مستمر را برای حفظ استراتژی محتوای شما و در عین حال ایجاد محتوای جذاب برای خوانندگان خود تشویق می کنند.
آخرین فکر این است که تکرار را به خاطر بسپارید. محتوا نیازی به اختراع مجدد سال به سال ندارد، اما مرور مکرر نقاط داده و تصمیم گیری های خوب بر اساس نتایج، شما را در مسیری مستمر و مثبت به سمت ایجاد و توسعه محتوای با کیفیت بالا نگه می دارد.
دیپلم جدید سطح 6 CIM ما در بازاریابی حرفه ای و دیجیتال را کشف کنید، که دارای یک ماژول استراتژی محتوای انتخابی است، که در آن یاد خواهید گرفت که با یک استراتژی محتوای موثر اعتماد ایجاد کنید، روابط را تقویت کنید و تبدیل به تبدیل شوید. برای مشاوره همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.