“دارم دیوونه میشم” یکی از مشتریان خصوصی من هفته گذشته به من ایمیل زد. “تکنیک های بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد، چگونه می توانم بهترین تکنیک های بازاریابی را برای تجارت خود انتخاب کنم بدون اینکه اشتباهات بزرگی مرتکب شوم؟”
کنار هم قرار دادن برنامه بازاریابی و کمپین های بازاریابی شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. شما شایعاتی را می شنوید که یک تکنیک بازاریابی خاص برای نوع کسب و کار شما “باید” است، اما تعجب می کنید:
آیا واقعاً قبل از تمام شدن پول و حوصله من به نتایج مطلوب می رسد؟
بیش از 50 تکنیک بازاریابی اینترنتی و 50 یا بیشتر تکنیک بازاریابی سنتی وجود دارد.
چگونه از میان این بیش از 100 تکنیک بازاریابی ممکن انتخاب می کنید تا قدرتمندترین آنها را برای کسب و کار خود بیابید؟
در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
تکنیک های بازاریابی را بر اساس هدف بازاریابی خود انتخاب کنید
ابتدا اجازه دهید در مورد اهداف بازاریابی صحبت کنیم. دانستن اینکه چه هدفی برای بازاریابی خود می خواهید به شما کمک می کند تکنیک مناسب را انتخاب کنید. هزاران کتاب و وب سایت در زمینه بازاریابی وجود دارد، و وقتی آنها را به ذات اصلی آنها تقطیر کنیم، متوجه می شویم که چهار هدف اصلی بازاریابی وجود دارد:
- شناخت برند – کمک به مخاطبان هدف خود شما را بشناسند و بخواهند در مورد خدمات و محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. این شامل شناخته شدن به عنوان یک متخصص است که مردم می توانند به او اعتماد کنند.
- تولید سرب – وادار کردن مخاطبان هدف شما به درخواست اطلاعات و/یا گفتگوی فروش با شما؛ همچنین برای ایجاد روابط قبل از فروش.
- بررسی برند – مخاطبان هدف شما به فکر خرید از شما هستند، یا حداقل شما را در لیست کوتاه خود همراه با رقبای خود قرار داده اند.
- فروش مستقیم / پاسخگویی مستقیم – مخاطبان هدف خود را وادار کنید که مستقیماً از شما خرید کنند.
به عنوان مثال، میتوانید از تبلیغات موتورهای جستجو، مانند Google Adwords، برای اهداف تولید سرنخ استفاده کنید، اما این ممکن است انتخاب ضعیفی برای فروش مستقیم باشد، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما از این طریق خرید نکنند.
تکنیک های بازاریابی را بر اساس مخاطب هدف خود انتخاب کنید
این منجر به نکته بعدی می شود: مخاطب هدف شما به چه تکنیک هایی توجه می کند و به آنها پاسخ می دهد؟ همه چیز به این بستگی دارد که چقدر مخاطب هدف خود را شناسایی کرده اید.
برخی از مخاطبان بدون آشنایی با آنها (آگاهی از برند، ایجاد رابطه) مستقیماً از یک تجارت خرید نمی کنند. اگر مخاطبان شما از این طریق خرید می کنند، پس از یک تاکتیک بازاریابی برای آگاهی از برند (مانند سخنرانی عمومی یا وبینارهای رایگان)، دیگری برای تولید سرنخ (مانند پیشنهاد رایگان) و سومی برای فروش مستقیم (مانند بازاریابی ایمیلی یا مستقیم) استفاده کنید. فروش گوشی).
اگر با بازاریابی و فروش خود مشکل دارید، حلقه مفقوده را پیدا کنید و معمای این که چرا صاحبان مشاغل کوچک خدمات مشاوره شما را نمی خرند را حل کنید. برای دریافت نسخه ای از کتاب الکترونیکی رایگان من، پیوند گمشده را کشف کنید، اینجا را کلیک کنید.
تکنیک های بازاریابی را بر اساس جایی که مخاطبان شما در چرخه خرید هستند انتخاب کنید
اگر مشتری بالقوه شما در مراحل اولیه چرخه خرید است (شاید آنها تازه متوجه شده اند که مشکلی دارند که می خواهند حل کنند)، ممکن است به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه دیگران همان مشکل را حل کرده اند، باشد. هدف از روشهای بازاریابی که برای قرار گرفتن در مقابل او استفاده میکنید (مقالات، پستهای وبلاگ، فیلمهای آموزشی) به او کمک میکند تا مشکل خود را درک کند، نه وادار کردن او به بیرون کشیدن کارت اعتباری خود در محل.
اگر مشتری بالقوه شما در مرحله تصمیم گیری چرخه خرید است، استفاده از تکنیک های بازاریابی که به آنها نشان می دهد راه حل شما چگونه کار می کند و ایجاد رابطه اعتماد و احترام با آنها، شما را به استفاده از تکنیک های پرورش مانند وبینارهای رایگان، تماس های تلفنی و ایمیل های شخصی سوق می دهد. .
آیا میخواهید درباره چرخههای خرید بیشتر بدانید و اینکه چگونه باید به هر یک از مشتریان احتمالی بر اساس جایی که در چرخه هستند، متفاوت بفروشید؟ کتاب الکترونیکی رایگان من را دریافت کنید، پیوند گمشده را کشف کنید.
محصولات بازاریابی در مقابل خدمات بازاریابی
اگر شما در حال فروش محصولات هستید، پس به ترکیبی متفاوت از تکنیک های بازاریابی نسبت به زمانی که در حال فروش خدمات هستید نیاز دارید. قبل از کار با من، یکی از مشتریان خصوصی من سعی کرد از تکنیک های بازاریابی یکسانی برای فروش خدمات و محصولات خود استفاده کند – با نتایج ضعیف.
مردم خدمات (مانند مشاوره، دوره ها و اتاق های فکر) را متفاوت از خرید محصولات خریداری می کنند. بنابراین، شما نیاز به یک برنامه کمپین بازاریابی منحصر به فرد برای فروش خدمات خود و یک برنامه کمپین بازاریابی کاملاً متفاوت برای فروش محصولات دارید، حتی اگر به همان مخاطبان بفروشید.
موارد اضافی برای در نظر گرفتن
همچنین اهداف شما، محصول یا خدمات خاصی که می فروشید، جدول زمانی شما برای اجرای طرح کمپین بازاریابی و بودجه شما مهم هستند. بودجه شامل بودجه مالی و بودجه زمانی شما می شود.
برخی از تکنیکهای بازاریابی رایگان به نظر میرسند (مانند شبکهسازی) در حالی که در واقعیت زمان زیادی را از شما میگیرند – زمانی که میتوان آن را به نحوی سازندهتر در جاهای دیگر در بازاریابی یا کسبوکارتان صرف کرد، مگر اینکه یک استراتژی شبکهای قوی داشته باشید.
گلوله نقره ای وجود ندارد
هیچ “یک تکنیک بازاریابی جادویی” وجود ندارد که نتایج شما را تضمین کند. مطمئناً بهترین شیوهها و تکنیکهایی وجود دارد که برای دیگران در مشاغل مشابه کارآمد بوده است، اما من هرگز موقعیتی را ندیدهام که یک کسبوکار فقط به یک تکنیک بازاریابی نیاز داشته باشد تا تمام الزامات بازاریابی/فروش خود را برآورده کند. با 4 یا 5 تکنیک بازاریابی شروع کنید، بر آنها مسلط شوید و سپس در صورت نیاز تکنیک های جدید اضافه کنید.
در هر دسته اصلی از تکنیک های بازاریابی، مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، تکنیک های خاص متعددی برای انتخاب وجود دارد. با شناخت مخاطبان، بودجههای زمانی و مالی و اهدافتان – و آزمایش نتایجتان – در نهایت کارآمدترین تکنیکهایی را که میتوانید استفاده کنید، انتخاب میکنید.
تکنیک های بازاریابی خود را بر اساس معیارهای بالا انتخاب کنید و سپس نتایج را دنبال کنید تا ببینید کدام یک برای شما و مخاطبان شما بهتر است.