چک لیست حسابداری برای افراد خوداشتغال


هنگامی که شما به صورت خوداشتغالی یا راه اندازی یک کسب و کار می شوید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و انجام دهید. برای کمک به جنبه حسابداری خوداشتغالی، یک چک لیست ساده ایجاد کرده ام.

اگر در مورد هر یک از مراحل زیر سؤالی دارید، لطفاً با من در [email protected] تماس بگیرید.

چک لیست حسابداری خوداشتغال

چک لیست حسابداری خوداشتغال/تجار انحصاری

1. ثبت نام به عنوان خوداشتغال

اولین پیشنهاد من این است که به عنوان یک فرد خوداشتغال در سازمان مالیاتی کشور خود ثبت نام کنید.

به دلایل مختلفی باید این کار را انجام دهید… اول اینکه معمولاً این یک الزام قانونی است. دوم، ثبت نام به عنوان خوداشتغال به شما امکان می دهد اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را در هر سال مالیاتی ارسال کنید.

بسته به مرجع مالیاتی خود، هنگام ثبت نام، یادآوری های مفیدی دریافت خواهید کرد و می توانید از خطوط کمک آنها مشاوره دریافت کنید.

توجه: اگر در انگلستان مستقر هستید، باید برای ارزیابی خود در HMRC ثبت نام کنید. می توانید به صورت آنلاین در www.hmrc.gov.uk ثبت نام کنید. اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه شما اظهارنامه مالیاتی خود ارزیابی نامیده می شود.

2. افتتاح و فعال سازی حساب های مالیاتی آنلاین

پس از ثبت نام در سازمان مالیاتی خود، ممکن است یک مرجع مالیاتی یا شماره شناسایی (بسته به کشور محل اقامت خود) دریافت کنید.

اکثر مقامات مالیاتی به شما اجازه می دهند اظهارنامه مالیاتی سالانه خود را به صورت آنلاین ارسال کنید، بنابراین یک حساب آنلاین باز کنید.

توجه: اگر در بریتانیا مستقر هستید، باید یک مرجع مالیاتی منحصر به فرد (UTR) دریافت کنید. هنگامی که این را دارید، می توانید یک حساب خودارزیابی آنلاین در www.hmrc.gov.uk باز کنید.

3. یک حساب بانکی تجاری باز کنید

باید معاملات مالی تجاری و شخصی خود را از هم جدا کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، افتتاح حساب بانکی تجاری است.

اکثر بانک های خرده فروشی حساب های بانکی تجاری را ارائه می دهند. یک قرار ملاقات رزرو کنید و حساب بانکی جدید خود را کشف کنید.

به یک حسابدار نیاز دارید؟ تماس با من – [email protected]. من خدمات حسابداری را برای مشاغل جدید و کوچک ارائه می دهم.

یک حسابدار به شما کمک می کند بدهی مالیاتی خود را محاسبه کنید، سودآوری کسب و کار خود را به تفصیل بیان کنید و اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنید.

داشتن یک حسابدار نیز برای مشاوره و پشتیبانی عالی است. پیشنهاد می کنم هر چه زودتر یک حسابدار پیدا کنید – با استخدام زودهنگام حسابدار می توان از بسیاری از اشتباهات حسابداری جلوگیری کرد.

توجه: اگر در انگلستان مستقر هستید، من (کارشناس ارشد حسابداری) می‌توانم حسابدار شما باشم! فقط یک ایمیل برای من ارسال کنید یا به وب سایت حسابداری من مراجعه کنید حسابداری SM.

5. تمام رسیدها و فاکتورهای خرید را نگه دارید

برای محاسبه سودآوری و رشد واقعی یک کسب و کار، باید تمام جزئیات درآمد و هزینه ها حفظ شود. همچنین معمولاً حفظ این اسناد یک الزام قانونی است. بسته به اندازه کسب و کار شما، یک پوشه ساده حاوی اسناد ممکن است کافی باشد.

اگر سوال یا ابهامی دارید، با حسابدار خود تماس بگیرید!

6. ایجاد یک سیستم حسابداری یا برون سپاری به حسابدار

اگرچه حسابدار شما مالیات و سودآوری کسب و کار را محاسبه می کند، اما باید تراکنش های مالی روزانه کسب و کار را پیگیری کنید. ردیابی این تراکنش های روزانه را نگهداری «دفاتر» یا حساب می نامند (حسابدار از دفاتر یا حساب ها برای محاسبه سود و ارائه خدمات مالیاتی استفاده می کند).

توجه: بیشتر صاحبان مشاغل ترجیح می دهند حسابداری خود را برون سپاری کنند تا بتوانند بر رشد کسب و کار و اطمینان از نگهداری صحیح حساب ها تمرکز کنند. شما می توانید دفترداری خود را به من (استاد دفترداری) برون سپاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید