افکار عمیق در مورد مخاطب هدف شما


مقیاس‌بندی، اعمال نفوذ، طراحی مجدد و تغییر مدل کسب‌وکارتان به معنای نگاه کردن به تمام جنبه‌های آن است – حتی قسمت‌هایی که فکر می‌کنید غیرقابل لمس هستند، مانند مخاطبان هدفتان.

من می دانم که شما زمان زیادی را صرف شناسایی مشتری کامل خود کرده اید – و حتی زمان بیشتری را برای ایجاد روابط با مشتریانی که دارید.

وقتی در حال تجدید نظر در کسب و کار خود هستید و آماده می شوید تا آن را به سطح بعدی ببرید، یک مکان برای ایجاد فورا اهرم این است که مخاطبان هدف خود را زیر سوال ببرید و به دنبال فرصت های جدید بگردید.

در اینجا پنج سؤال روشن‌کننده «چه می‌شد اگر» وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید که به شما کمک می‌کند چشم‌اندازی از آینده‌ی طراحی کسب‌وکار خود داشته باشید:

1. اگر می توانستی چه می شد گسترش مخاطبان شما و خدمت به افرادی که به مشتریان شما نیز خدمت می کنند؟

به عنوان مثال، اگر یک مشاور کسب و کار کوچک هستید، می توانید به مشاوران مالی، حسابداران، دستیاران مجازی، طراحان وب سایت و شرکت های منابع انسانی که به مخاطبان هدف شما خدمات می دهند خدمات دهید.

از آنجایی که هر دوی شما به یک مشتری تجاری کوچک خدمت می کنید، می توانید از شبکه خود استفاده کنید و به آن شرکت های دیگر نیز خدمت کنید. از آنجایی که آنها همچنین صاحبان مشاغل کوچک هستند، برای پیشنهادات مشاوره شما یا به عنوان شرکای مشترک عالی هستند.

2. اگر بتوانید با استفاده از همان دارایی‌هایی که قبلاً دارید، به مخاطبان هدف متفاوتی خدمت کنید، چه؟

یک لحظه وانمود کنید که دیگر نمی خواهید خدمات فردی خود را ارائه دهید، اما نمی خواهید آن همه دانش و تجربه را نیز دور بریزید. آیا می توانید یک برنامه آموزشی ایجاد کنید تا به مردم بیاموزید که چگونه به آن چیزی که هستید تبدیل شوند؟ سپس آنها می تواند به مخاطبان هدف اصلی شما خدمت کند.

تصور کنید که یک مربی ارتباطات تیمی هستید، اما دیگر نمی خواهید سمینارهای خود را به شرکت ها ارائه دهید. آیا می توانید به دیگران یاد دهید که چگونه کارگاه های خود را اداره کنند یا به آنها بیاموزید که چگونه یک شرکت آموزش ارتباطات تیمی را اداره کنند، اساساً نسل بعدی را آموزش دهید و خود را به نقش “استاد” تبدیل کنید.

3. اگر می توانستی چه می شد باریک مخاطبان هدف خود را با انتخاب یکی از یک جمعیت شناسی خاص؟

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک گرافیست هستید و با شرکت های محلی برای طراحی مواد بازاریابی آنها کار کرده اید.

اگر فقط بر شرکت های خدماتی یا فقط شرکت های تولیدی تمرکز کنید چه؟

اگر فقط بر کسب و کارهایی تمرکز کنید که بیش از 1 میلیون دلار در سال درآمد دارند، چه؟

یا فقط بر کسب و کارهای زنانه تمرکز دارد؟

یا صرفاً بر شرکت‌هایی متمرکز شده‌اند که در مسئولیت اجتماعی جایگاهی قوی دارند؟

4. چه می شد اگر می توانستید به تمام مشتریان قبلی که داشته اید فکر کنید و آنهایی را که دارید انتخاب کنید بیشتر دوست داشتید با و/یا کسانی که بیشترین سود را داشتند کار کنید؟

چه وجه مشترکی با هم دارند؟ اگر بتوانید بهترین مخاطبان هدف خود را بر اساس سابقه خود با آنها تعیین کنید و دیگران را دور بریزید، می توانید روی آنچه مهم است تمرکز کنید. دو راه برای تفکر در این مورد وجود دارد:

اول اینکه کدام مشتریان سودآورتر هستند؟ ممکن است متوجه شوید که 80٪ درآمد شما از 20٪ از انواع مشتریان شما حاصل می شود.

دوم، از کار با چه مشتریانی لذت می برید؟ ارزش طراحی یک مدل کسب و کار سطح بعدی و «رنج کشیدن» با مشتریانی که دوست ندارید، ندارد. زیبایی کسب و کار خود در این است که می توانید انتخاب هایی داشته باشید که به شما انرژی و هیجان می دهد!

5. اگر بتوانید محصولات و خدمات بیشتری را به مخاطبان فعلی خود ارائه دهید چه؟

اگر در حال حاضر به صورت انفرادی با مشتریان کار می‌کنید یا کلاس‌هایی تدریس می‌کنید، می‌توانید پس از پایان کار با شما، یک گروه کوچینگ با آنها تشکیل دهید.

اگر متوجه شدید که مشتریان فعلی شما به آموزش اضافی یا پشتیبانی مداوم نیاز دارند، یک برنامه عضویت برای آنها ایجاد کنید که شامل برخی از ماژول های خودآموز است.

این پیشنهادهای جدید می توانند مخاطبانی را جذب کنند که هنوز به آنها خدمت نکرده اید. ما فکر می کنیم همه مشتریان ما باید از یک یا دو پیشنهاد استفاده کنند. این باعث می‌شود که یک جمعیت کامل از مشتریان بالقوه از حلقه خارج شوند. یک پیشنهاد جدید که هم به مشتریان فعلی و هم مشتریان جدید شما پاسخ می‌دهد، می‌تواند راه‌حل عالی برای گسترش مخاطبان و سود شما باشد.

استراتژی طراحی مجدد کسب و کار شما

شما نیازی به ایجاد یک تغییر بزرگ در یک مخاطب هدف جدید ندارید (اگرچه این یک استراتژی طراحی مجدد کسب و کار است). شما می تواند بازتعریف کنید که از کار با چه کسانی بیشتر لذت می برید و کدام مشتریان سودآورتر هستند – کسب و کار خود را به گونه ای تغییر دهید که با اهداف و ارزش های خود هماهنگی بیشتری داشته باشد.

شما می توانید انتخاب کنید که به همان مخاطبان به روشی جدید خدمت کنید. یا می توانید با هدف قرار دادن مخاطبان جدیدی که از دانش، مهارت ها و دارایی های موجود شما استفاده می کنند، دسترسی و درآمد خود را افزایش دهید.

هر تصمیمی که می گیرید، ذهن خود را باز نگه دارید. هنگامی که در حال طراحی مجدد مدل کسب و کار خود هستید و کسب و کار خود را به ارتفاعات جدیدی می رسانید، مسیرها و انتخاب های زیادی دارید که می تواند شما را به آنجا برساند.

دیدگاهتان را بنویسید