نتایج بررسی زایمان کمیسیون کیفیت مراقبت (CQC) 2019


کمیسیون کیفیت مراقبت (CQC) تنظیم کننده مستقل مراقبت های بهداشتی و اجتماعی در انگلستان است. آنها اطمینان حاصل می کنند که خدمات بهداشتی و اجتماعی مراقبت های ایمن، مؤثر، مراقبت کننده، با رهبری خوب و پاسخگو را به مردم ارائه می دهند و خدمات مراقبتی را برای بهبود تشویق می کنند. آنها خدمات را نظارت، بازرسی و تنظیم می‌کنند تا مطمئن شوند که استانداردهای اولیه کیفیت و ایمنی را برآورده می‌کنند و آنچه را که برای کمک به مردم در انتخاب مراقبت پیدا می‌کنند منتشر می‌کنند.

بسیاری از زنان تجربیات مثبتی از خدمات زایمان دارند، اما برای برخی مراقبت‌ها همچنان ناکافی است

بر اساس نظرسنجی ملی توسط کمیسیون کیفیت مراقبت (CQC)، اکثر زنانی که در فوریه سال گذشته زایمان کردند، به کارکنان اعتماد و اطمینان داشتند، احساس می‌کردند «همیشه» ماماها به آنها گوش می‌دهند و توصیه‌های مناسب را در شروع زایمان دریافت می‌کنند. ).

با این حال، یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که تداوم مراقبت‌کنندگان، دسترسی به ماماها پس از تولد و سلامت روان پری ناتال، زمینه‌هایی هستند که برای اطمینان از اینکه خدمات زایمان تجربه‌ای با کیفیت بالا برای همه فراهم می‌کند، بهبودهایی لازم است.

یافته‌های حاصل از نظرسنجی زایمان CQC که امروز (سه‌شنبه 28 ژانویه) منتشر شد، دیدگاه‌های زنان را در مورد تمام جنبه‌های مراقبت‌های زایمانی خود از اولین ملاقات با پزشک یا ماما، از طریق زایمان و زایمان، تا مراقبت‌های ارائه شده در خانه در هفته‌های پس از آن، برجسته می‌کند. بچه آنها می رسد

مثبت‌ترین نتایج پژوهش مربوط به تجربیات زنان از تعامل و ارتباط با کارکنان در خدمات زایمان، به‌ویژه در دوران زایمان بود. امسال همچنین شاهد پیشرفت مهمی در تعداد بیشتری از سؤالات در مقایسه با سال 2018 (آخرین باری که نظرسنجی انجام شد) بود و روند صعودی مثبت در طول زمان در زمینه هایی مانند انتخاب غذا و مشارکت شریک مشهود است.

با وجود این پیشرفت ها، نتایج نشان می دهد که بسیاری از زنان پس از زایمان تجربه ضعیف تری نسبت به سایر مراحل دارند. در سال‌های گذشته هم همین‌طور بوده است. آنها همچنین نشان می دهند که در خارج از زایشگاه یا مرکز زایمان، بخش قابل توجهی از زنان احساس می کنند که به حمایت مورد نیاز خود دسترسی ندارند و کیفیت اطلاعات بهداشت روانی ارائه شده می تواند بهبود یابد.

پاسخ های نظرسنجی 2019 شامل روندهای قابل توجه زیر بود:

  • اکثر زنان (83٪) می گویند که در طول ویزیت های قبل از زایمان، ماماهایی که می دیدند “همیشه” به آنها گوش می دادند (از 82٪ در سال 2018 و از 79٪ در سال 2013).
  • 88% از زنان مورد بررسی احساس می‌کردند که توصیه‌های مناسب را در زایمان زودرس دریافت کرده‌اند، در مقایسه با 86% که در سال 2018 این را گفتند. و 84 درصد گفتند که هر گونه نگرانی که در حین زایمان و زایمان مطرح کردند توسط کارکنان جدی گرفته شد، در حالی که این میزان در سال 2018 82 درصد بود.
  • اکثر زنان مورد بررسی (84٪) گفتند که “قطعا” به کارکنانی که در حین زایمان از آنها مراقبت می کنند اعتماد و اعتماد دارند (78٪ در سال 2013)، و زمانی که در بیمارستان پس از زایمان بودند، 76٪ “همیشه” با مهربانی و درک رفتار می کردند. (65 درصد در سال 2013).
  • در سال 2019، 85 درصد از زنان گفتند که تصمیمات آنها در مورد نحوه تغذیه نوزادشان «همیشه» مورد احترام ماماها بوده است که نسبت به 80 درصد در سال 2013 افزایش داشته است. و بیش از دو سوم (69٪) می گویند که “همیشه” از حمایت و تشویق فعال در مورد تغذیه کودک خود دریافت کرده اند، از 61٪ در سال 2013.
  • زنان کمتری گزارش کردند که در مراحل بعدی زایمان که نگران بودند تنها مانده اند (8٪ در سال 2018، به 6٪ در سال 2019).
  • تعداد بیشتری از زنان در نظرسنجی 2019 (74٪) گفتند که شریک زندگی آنها یا یکی از نزدیکان آنها می توانند تا زمانی که می خواهند در طول مدت اقامت در بیمارستان با آنها بمانند (71٪ در سال 2018 و 63٪ در سال 2015).
  • با این حال، بیش از نیمی از زنان (54٪) گفتند که هیچ یک از ماماهایی که در مراقبت های پس از زایمان خود شرکت داشتند، در مراقبت های دوران بارداری یا تولد خود شرکت نداشته اند و تنها 28٪ از زنان گفتند که هر یک به یک ماما مراجعه کرده اند. زمان در طول دوره مراقبت پس از زایمان
  • کمتر از دو سوم (62%) از زنان گفتند که همیشه به یکی از کارکنان دسترسی داشتند تا در صورت نیاز به مراقبت در بیمارستان پس از زایمان به آنها کمک کند، و یک چهارم زنان گفتند که مایلند پس از زایمان بیشتر به ماما مراجعه کنند. تولد من میرم خونه
  • در سال 2019، 63 درصد از زنان گفتند که «قطعاً» اطلاعاتی در مورد هرگونه تغییری که ممکن است در سلامت روانی خود پس از زایمان تجربه کنند، دریافت کرده‌اند، اما یک چهارم (25 درصد) گفتند که این اطلاعات را فقط «تا حدی» دریافت کرده‌اند. 12 درصد اصلا آن را دریافت نکرده اند.
  • اگرچه به اکثر زنانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند (80٪) گفته شد که برای مشاوره در مورد هر گونه تغییر در سلامت روانی خود پس از زایمان به چه کسی مراجعه کنند، اما از هر پنج پاسخ دهنده یک نفر (20٪) اینطور نبود.

نایجل آچسون، معاون بازرس بیمارستان‌ها و رئیس بخش زایمان در CQC، در مورد این تحقیق گفت: :«بازخورد مثبت از بسیاری از زنانی که این نظرسنجی را تکمیل کردند، بازتابی از کار سخت و تعهد کارکنان شاغل در خدمات زایمان بیمارستان در سراسر کشور است.

با این حال، ناامیدکننده است که تجارب پس از زایمان به ویژه در رابطه با نیازهای سلامت روان زنان کماکان کم است. در حالی که از بیشتر زنان مورد بررسی در مورد سلامت روانی آنها سؤال شد، تعداد قابل توجهی از آنها احساس کردند کیفیت اطلاعاتی که دریافت می کنند می تواند بهبود یابد.

این کاملاً درست است که ارائه خدمات تخصصی بهداشت روان برای زنان باردار و پس از زایمان به عنوان یک اولویت در برنامه بلندمدت NHS شناخته شده است و ما امیدواریم که تأثیر این حمایت گسترده را در نتایج نظرسنجی در سال آینده مشاهده کنیم.

ضروری است که تراست ها از نتایج نظرسنجی های فردی خود به طور کامل استفاده کنند تا مشخص کنند در کجا می توان تغییراتی ایجاد کرد تا از مراقبت مداوم و با کیفیت بالا به نفع همه زنان و خانواده های آنها اطمینان حاصل شود.

نتایج کامل برای انگلستان، و همچنین نتایج فردی برای هر اعتماد، در وب سایت CQC در www.cqc.org.uk/maternitysurvey موجود است.

این هفتمین مطالعه از نوع خود است که CQC برای کمک به اعتمادها برای درک بهتر تجربیات زنان از خدمات زایمان انجام داده است و شامل 126 تراست NHS است. نتایج توسط CQC به عنوان بخشی از نظارت گسترده تر خدمات بیمارستانی استفاده می شود.

#مادرانه2019

دیدگاهتان را بنویسید